понеделник, 10 август 2015 г.

Мирмидонците на Ахил не са българи.

           Напоследък се разнасят лъжи, според които древните ахилови мирмидонци били българи.
           Как стоят нещата?
          Съществува пост-омирова боспорска легенда за Ахил и неговите мирмидонци,  според която Ахил не умира в Троя. Той е спасен лично от Зевс и заедно с мирмидонците отплава на Крим, където основават град Мирмикия.
 


Йоан Малала (491-578) много добре е знаел тази стара пост-омирова легенда, според която гр. Мирмикия на Кримския полуостров се казва на името на мирмидонците на Ахил, понеже те са го основали.



По времето, когато Малала пише своята хроника в първата половина на VІ в., гр. Мирмикия е български град. 
Хуно-българите от стари времена владеят по тези места, според Прокопий Кесарийски, който посочва, че и гр. Боспор (дн. Керч, на картата Пантикапей), е български град. 
„В далечните времена  (от VІ век – б.м.) този град (Боспор – б.м.) стана варварски и се намираше под властта на хуните” (Прокопий, За сградите, кн.ІІІ, VІІ – 10; Вж. Прокопий Кесарийский. О постройках /кн.ІІІ, VІІ, 10, 12/ . М.,1996,с.138-297,299-301 /перевод С.П.Кондратьева/).
Йоан Малала пише първата всемирна хроника, тя е съдържала 18 книги. Хронографията започва с митичната история на Египет и свършва с похода до Африка на Марциан, племенника на Юстиниан I. Малала пише в своята хроника и за Ахил. Едно изречение особено вълнува, но то трябва да бъде изтълкувано правилно: „пристигна с атридите и самси Ахил със своя собствена войска, наричани някога мирмидоняни, а сега българи, 3000 души“.



В това свое изречение хрониста Йоан Малала казва, че сегашните граждани (т.е. по негово време) на града, основан от мирмидоняните, т.е. Мирмикия, са българи. Нищо повече.
.......................................................................
За легендите свързани с Ахил виж:
Der Achilleus-Kult im nordlichen Schwarzmeerraum vom Beginn der griechischen Kolonisation bis in die romische Keiserzeit. Beitragen zur Akkulturationsforschung. Hrsg. von Joachim Hupe. Rahden/Westfalen: Leidorf, 2006
Аскольд Иванчик. Накануне колонизации. Северное Причерноморье и степные кочевники VIII-VII вв. до н.э.
1.3.2. Понтийский Ахилл и образ Понта:
historylib.org/historybooks/Askold-I--Ivanchik_Nakanune-kolonizatsii/24

5 коментара:

  1. Жельо Михайлов Ако само това е основанието да се смята, че мирмидонците не са българи, то направо не издържа.


    Kiril Milchev Ако покажете сведение преди VІ в., ще Ви повярвам...Неслучайно то присъства само при сироезичния Йоан Малала, "малала" на сирийски е "ритор", а след това е заето по книжен път от Йоан Цеца...Колко хроники, които започват от Адам и Ева има след Малала, знаете ли? Защо там го няма?

    ОтговорИзтриване
  2. От това изречение аз лично разбирам че хората на Ахил са били мирмидонци а после Българи? Което е като с траките, когато идват Българите по тези земи спират да се наричат траки а стават Българи! Това показва просто че се разпознават като народи и едните приемат другите! Ако имате друго тълкуване на нещата, кажете?

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Да, траките след 680 г. стават български поданици, така както до 680 г. са били римски такива. Що се отнася до мирмидонците и Ахил, все още е спорно дали изобщо са били исторически личности.

      Изтриване
  3. Това изречение
    "... Той е спасен лично от Зевс ..."
    ме накара да спра да чета ...

    ОтговорИзтриване
  4. Какво ни носи отричането на идентифицирането мирмидонци - българи? Още повече, че в конкретния случай е много по-вероятно да е така, отколкото не!!? Ясно е, че преки доказателства няма да намерим, освен ако преродения Ахил не дойде ни орита! :/ Безсмилените спорове м-ду ценни - сами по себе си хора, занимаващи се с преоткриване на историята ни - започнаха да стават твърде досадни, особено ако ги следиш още от 1994 година!!!

    ОтговорИзтриване