вторник, 17 февруари 2015 г.

Тракедонизмът като исторически инструмент на Евразийството.

 Несъмнено комунизмът в Русия се трансформира и вече малцина си спомнят Зюганов, който на изборите за президент през 2012 г. също беше кандидат. Путин много умело трансформира пропастта, която остави в идеологически план комунизма с една нова, чисто руска идеология: евразийството.

И ако наскоро учреденият Евразийски съюз е опит да се създаде необходимата база, то надстройката наречена „евразийство“ вече почти цяло столетие се дъвче, за да подготви своя образ.

Евразийството излъчва исторически  послания, то е идеология, при това руска идеология. Формално Евразийския съюз може и да е икономически съюз, но неформалната му роля е създавана като доктрина цяло столетие. Ето защо ОНД беше пенсионирано, Русия няма нужда от формални договори, а от национална идеология.

Евразийството е създадено в София в началото на ХХ в. от избягалият от болшевиките княз Трубецкой. Той е блестящ учен и езиковед, който търси причините защо това зло болшевишката революция, се случи точно на Русия? През 1920 г. и 1921 г. княза издава две емблематични книги: „Европа и человечество“ (София.,1920) и „Исход к Востоку“ (София., 1921).

Руската душа трябва да се върне към автентичността й, а тя е на изток, библейският Изход е „к Востоку“. В същността си евразийството стига до поразяващата идея, че виновен основно за болшевишката революция от 1917 г. е преди всичко Запада. Изобщо „антизападнячеството“ е ядрото на евразийството. Проблемите за Русия в тази прозападност идват още от цар Петър Велики (1682-1725), който пръв извършил реформи по западен образец и отметнал Русия от идентичната й карма. А тя е в източния пример и евразийството сочи Хазарския каганат и монголската империя на Чингиз хан, като фактори за благотворно влияние върху руската психология и имперска сила.
Днес евразийството ни представя един нов свят, съставен от Русия и Изтокът.
Свят, в който руската роля вече не копира западните ценности, не ги „доусъвършенства“ (спомняте си „марксизъм-ленинизъм“), дори Москва няма за цел да се върне към панславянската православната идея за „Трети Рим“!
Евразийството е самородно руско изобретение и като такова се нуждае от нов вид пропаганда, пред която средно-интелигентния западняк може само да онемее.
Днес евразийството вече е превъоръжено с нова представа за историята на света, в която не участват старите конвенционални академични историци от РАН (Российская академия наук), а нови корифеи като Фоменко и Чудинов. Техният „изкривен образ“ за историята  не е историческа наука, но е една нова идеологическа матрица, която руската академична мисъл ще бъде принудена да приеме и да преоблече в научни стандарти.
 Класическият историк не може да повярва, че всичко в руската историческа наука от времето на Екатерина Велика е обявено за някакъв западен заговор (циониски, масонски, илюминатски и т.н.), за да се смаже „мать Русия“. Теории за конспирации имат само чудаци, които се опитват да са различни от обществото. Когато цялото общество вярва, че „всички от запад са срещу Русия“, нямаме вече „теории на конспирацията“, а нова идеология.

В България „пета колона“ на евразийската представа за историята е тракедонизма, чиято цел е да докаже, че траки не са само тези на Балканите, но и онези до Китай. Тоест, от Балканите до Китай вече имаме хомогенно, най-вече в генно (?) отношение трако-скито-саки-гето-гото-и т.н. население, което говори общ език. Този език, според плана, в Македония го наричат „македонски“, в България – „тракийски“, другаде – „гетски“, „словенски“, „славянски“, „руски“ и т.н. Важното е категорията „етнос“ да изчезне и всичкото балканско население да бъде сведено до категорията „език“.
Евразия като цяло е руско-тюркско езиково пространство и неслучайно на траките е съдено от новите геополитици да станат фундамента. Както казва Фоменко: трак и турк е едно и също.
„Истинската“ история започва така: първите европейци са се появили на Балканите (евразийците са европейци и азиатци, но първите европейци са евразийци), става потоп и траките се разселват на изток до Индия и Китай.
С този бандаж се отива при хун-ну (хсионг-ну, сунну) и в духа на евразиеца Л.Н.Гумильов се обяснява, че великите хуни на Атила са дошли от Средна Азия и са първите исторически предци на евразийството.
Но понеже се знае, че хсионг-ну при Жълтата река и Одрос над Китай са били монглоиди, се оказва - според вожда на тракедонизма Спароток -, че главатарите им са руси траки. Ето, ако не вярвате, четете:
ТРАКИ В КИТАЙ, ИЛИ ЗАЩО ХУНИТЕ СА РУСОКОСИ? – I
ТРАКИ В КИТАЙ, ИЛИ ЗАЩО ХУНИТЕ СА РУСОКОСИ? - I I
Целта на тракедонизма, който е залял българското медийно пространство с историческата си пропагандата, е в старата българска история до 680 г. да няма нищо българско.
За тази цел се работи в две посоки. Едната е регресивна, т.е. вменява се, че българите са навсякъде: в Африка, в Ирландия, в Атлантида, че българин е духовно, а не етническо понятие и т.н. Тоест, регресията трябва да създаде пренасищане от „най, най“, вкус на пошъл македонизъм.
Успоредно с това се работи и „прогресивно“, т.е. българите са автохтонни траки и първите европейци, нещо повече минойците са траки, значи българи и т.н. Изобщо, българинът е всичко друго, освен българин.
 „Прогресивният“ метод не може да отстъпи от автохтонната теория, понеже българите, т.е. траките (?), като първи европейци, легитимират че фундамента на европееца е при евразийството, а не в западна Европа.
Или както пише Спароток в началото на „Траки в Китай ІІ“: „За да разберем защо някои погрешно смятат, че хуните идват от Азия трябва да се върнем няколко хилядолетия назад във времето. Отдавна вече е установено, че организираното земеделие и скотовъдство се появяват на нашия континент първо на Балканите. Западна Европа ще се забави с няколко хилядолетия преди и там да проникнат безценните знания, които предизвикват истинска революция в древното общество. Знае се също, че жителите на Тракия изпреварват с доста векове останалите европейци що се отнася до откриването на бронза, желязото, изкусната обработка на златото...Земята ни с право може да се нарече изворът на цивилизацията. В сравнение с други области при нас е било рай, населението е живяло в благополучие и е нараствало бързо. След време дори плодородната Тракия не е била в състояние да изхрани огромният си народ и това е станало причина много от предците ни да мигрират в различни посоки. Първоначално походите са били сравнително кратки, но с опитомяването на коня в черноморските степи  (четвърто хилядолетие преди Христа) става възможно да се предприеме по-дълъг поход. На различни вълни, в различни периоди от време древни тракийски племена са се отправили на изток.
Тук „изток“ трябва да е с главна буква.
Наличието на тракедонизъм в нашата страна, е най-конкретното свидетелство, че не само Изтокът, но и Балканите са изключително важен маркер за геополитиката на евразийството.
Когато прочетете, че първите европейци са от Балканите и изпаднете във възторг, опитайте се да разберете все пак за първите европейци на Западна Европа ли иде реч, или за първите европейци на Евразия?

2 коментара:

  1. Дясната ръка на Спароток и негов адютант Kai Hansen BG : "И какво е лошото на евразийството, континенталната геополитическа цивилизация, която атлантизмът, доктрината на морските нации, иска да превземе и притежава заради ресурсите ѝ...? Какво лошо има да търсим реализация на естественото сътрудничество на Европа, Русия, Китай и Индия например...?"

    ОтговорИзтриване
  2. Все повече се убеждавам, че всичко е тракийско. Особено в България! Тракийските царе са били царе-царчета на общинско-областни царства, никога големи никога заедно! Така и ние. Спароток съм го чел и ми прави впечатление, че никога не плюе и никого не напада. В тази статия нищо не ми доказа, че тракедонизма е... ЛОШО. Ама ми го каза няколко пъти... Ама защо е лошо питам!? Защото води до евразийството или защото имагинерен средно интелигентен европеец ще клати глава!? И какво е лошото на Евразийството? Явно съм или над или под средноевроинтелигентен. Изникват ми още въпроси просто. Европейското също ли е лошо и т.н.

    ОтговорИзтриване