Г.С.Раковски (1821-1867) е
не само революционер за българската свобода, но и оригинален историк и филолог-семантик, който ползва за своите хипотези предимно френската
хуманитарна мисъл и ръкописи от българските манастири в страната и в Атон.
В книгата си "Българска старина" от 1865 г., издадена в Букурещ и никога не преиздавана в България в оригинал, Раковски издига идеята за кимерийски произход на българите, благодарение на ръкопис от Атон.
За съжаление, Раковски е непознат на българите като историк, понеже върху
историческото му наследство има забрана и табу, наложено още преди 1878 г. от
слависта
Иречек,
който си позволява фриволно да нарече
Раковски "фантазьор". Още по-тъжно е, че
никой
български учен не се постара
след това, за срам на българската наука, да реабилитира
Раковски...Една от причините
за табуто над Раковски като историк, е отрицателната му позиция към Русия.
Голям
срам за българската
хуманитарна наука, нито една научна конференция за Раковски като
историк и филолог не е направена.
Ей така, поне да се обсъдят дори грешките му, но и приносите, понеже Раковски първи
издига теорията за индоевропейски произход на българите. Срам и позор!
Днес табуто към Раковски като историк продължава, безличните учени от БАН и БАНИ нямат отношение към интелекта на титана на Възраждането,
а книгите на Раковски ги четем в
оригинал,
благодарение на американските университетски библиотеки в Харвард, Мигичан, Индиана и Станфорд,
които са ги сканирали...
- Горски пътник, Нови Сад, 1857
- Показалец или ръководство как да се изискват и издирят най-стари чьрти нашего бытиа, языка, народопоколениа, стараго ни правлениа, славнаго ни прошествиа и проч.Чяст първа. Одеса, 1859
- Неколко речи о Асеню Пьрвому, 1860
- в. "Дунавски лебед", 1860-1861
- Българска старина, 1865
- Българските хайдути, 1867
Този коментар бе премахнат от администратор на блога.
ОтговорИзтриване